Nieuw Diavel

Ducati Diavel 1260

Krachtig. Gespierd. Maar ook wendbaar en effectief tussen de bochten voor maximaal rijplezier. De nieuwe Diavel 1260 combineert de prestaties van een maxi-naked met de ergonomie van een muscle cruiser. Het ontwerp herinterpreteert de Diavel stijl met een eigentijdse look en integreert de 159 PK Testastretta DVT 1262 motor perfect, het kloppend hart van deze nieuwe Diavel 1260. Voor 2020 ook beschikbaar in de kleurstelling Dark Stealth.

Maandelijks €258,- Prijs €24.290,-

1 Uitlaatsysteem

De nieuwe Diavel 1260 uitlaat is een 2-in-1 uitlaat. De uitlaatpijpen zijn ontworpen om de motor weer te geven en de centrale eenheid is voor het achterwiel geplaatst om nauwelijks zichtbaar te zijn.

  • Sandstone Grey
Ducati Diavel 1260

CONCEPT

Diavel-concept

Het Diavel-concept werd geboren toen Ducati-ontwerpers hun wensenlijstje met de ‘basic instincts’ van een motor op een geheel blanco vel papier zetten. Met een ‘wat-nou-als?’-benadering om een droommachine te creëren, schetsten ze inspirerende vormen die groeiden tot een lange, lage, gespierde en agressief ogende motor. De tweede generatie Diavel heeft een nog assertiever voorkomen, betere prestaties en maakt optimaal gebruik van hedendaagse technologie. Daardoor is de motor nog meer geschikt voor allerlei soorten wegen en biedt het nog meer comfort voor berijder en passagier. De doorontwikkeling en toepassing van hoogwaardige controle- en ondersteunende systemen zoals o.a. ABS, DTC, DWC, DPL, DMS, Cruise Control, Power- en Driving modes, maakt het rijden steeds veiliger en comfortabeler. Het oorspronkelijk concept blijft behouden: een machtige, onderscheidende power cruiser die op iedereen indruk maakt.

MOTORBLOK

Testastretta DVT 1262

De Ducati Testastretta DVT 1262 V-twin is een volledig nieuw en Euro 4-gehomologeerd motorblok met het Desmodromic Variable Timing-systeem. De toename in cilinderinhoud ten opzichte van de Testastretta 1200, plus de toepassing van het DVT-systeem, heeft gezorgd voor een ongelooflijke hoeveelheid soepel koppel bij lage toerentallen, met behoud van sportieve prestaties als het gas volledig wordt opengehouden. Het Testastretta DVT blok herbergt een aantal hoogwaardige technische details. Gerichte injectoren spuiten de brandstof tegen de inlaatkleppen, wat betere verdamping van de benzinenevel oplevert. Het gecomprimeerde benzine-lucht-mengsel wordt ontstoken door twee bougies per cilinder, voor een snelle en gelijkmatige verbranding. Nadat het verbrande mengsel de verbrandingskamer heeft verlaten, zorgt een secundaire-lucht-injectie ervoor dat eventuele onverbrande brandstofdeeltjes alsnog volledig worden verbrand. Dit maakt het mogelijk een rijker mengsel te gebruiken zonder de emissiewaarden te verhogen. Als extra kenmerk heeft de Testastretta DVT 1262 een bijzondere aandacht voor detail, waarbij er - dankzij het verplaatsen van de waterpomp naar de ruimte binnen de V van de cilinders - geen externe koelslangen meer aan de linkerzijde van het blok lopen. Het motorblok straalt kwaliteit en klasse uit. Deze strakke en schone afwerking zal menigeen bekoren. Het resultaat van de combinatie van al deze technieken en uitstraling is dat dit het perfecte motorblok vormt voor de Diavel: karaktervol, ruim voldoende vermogen en koppel, om ongeëvenaarde acceleratie te combineren met ontspannen cruisen.

Vakwerkframe

Samengesteld frame

Het exclusieve Ducati-vakwerkframe is opgebouwd uit forse, maar dunwandige stalen buizen, gecombineerd met twee gegoten aluminium schetsplaten aan weerszijden met daarin de achtervorklagering. Het resultaat is een constructie die een grotere torsiestijfheid heeft bij een laag gewicht en een compacte bouwwijze. Aan de twee aluminium delen is het achterframe gemonteerd, dat bestaat uit een complexe technopolymeer.

UITRUSTING

Riding Modes

De Diavel is voorzien van de nieuwste innovatieve Ducati-technologie, zoals elektronische Riding Modes. Deze zijn te selecteren met de knoppen links op het stuur – ook tijdens het rijden – en zijn geprogrammeerd om het karakter van de Diavel op commando onmiddellijk te veranderen. De drie Riding Modes worden mogelijk gemaakt door het combineren van vooruitstrevende technologie als ride-by-wire (RbW) en Ducati Traction Control (DTC). Tijdens het rijden in de stad wil je je aandacht meer richten op wat om er om je heen gebeurt dan op je exacte gasdosering, dus in de Urban-modus wordt de Diavel veranderd in een rustigere, gemakkelijker controleerbare machine. Het topvermogen wordt beperkt tot 100 pk en DTC wordt ingesteld op niveau 5 (waarbij niveau 8 het meest ingrijpend is), waarmee de Diavel perfect is aangepast aan wisselende wegdekken en de chaos van stop & go-verkeer.
In de Touring-modus kan het motorblok zijn volle vermogen leveren, maar wel met een vloeiende, gebruiksvriendelijke vermogensafgifte en milde gasrespons. Het DTC is dan ingesteld op ingrijpniveau 4, waarmee een vlotte, ontspannen rijstijl mogelijk is, ideaal voor langere ritten waarop comfort van belang is.
De Sport-modus zorgt voor pure adrenaline, met de volle vermogen en een snelle, precieze gasrespons, voor maximale acceleratie. Voor de ware Diavel-beleving wordt in de Sport-modus het DTC ingesteld op niveau 3, voor wie de enorme prestaties van deze machine graag iets dichter bij de limiet wil benutten.

Technische specificaties

Bent u benieuwd naar de technische specificaties? Klik hieronder om deze te bekijken.

Ontdek de ducati motoren

Bij Ducati Zaltbommel kunt u terecht voor de gehele Ducati collectie. Bekijk hieronder de nieuwste modellen, en ontdek de Ducati van uw dromen.

Nu rijden, straks betalen

Als je bij ons de motor van je dromen vindt, kun je meteen gebruikmaken van het handige betaalgemak van NUMotorijden.nl. Wil je weten wat de mogelijkheden op het vlak van een financiering, lenen, financial lease of flexibele betaling zijn? We leggen je als officiële tussenpersoon graag de voor- en nadelen uit, speciaal toegespitst op jouw persoonlijke situatie. Klik op meer info om direct een offerte aan te vragen.

Technische specificaties