Monster

Ducati Monster 1200

De nieuwe Monster 1200 grijpt de essentie van de oorspronkelijke, legendarische Monster 900: de ware naakte sportmotor. Hij is geëvolueerd – en heeft een compacte, lichte en slanke bouw, een krachtig en tegelijk soepel blok en een hypermoderne uitrusting. Zijn sportieve karakter en de beste prestaties in zijn klasse verzekeren je van puur rijplezier!

Maandelijks €292,- Prijs €16.790,-

1 Design

De Monster 1200 vormt de essentie van de Ducati Monster in zijn meest pure vorm. De afmetingen, het silhouet, de tank en de koplamp zijn allemaal trouw aan de lijnen van de motor die in 1993 werd geboren.

  • Rood
Ducati Monster 1200

Concept

Design

Ducati gaat terug naar de oorsprong van ‘Il Mostro’, met een motor die nieuw is in zowel zijn vormen als zijn techniek. Toen de Ducati-ontwerpers begonnen met het werken aan de nieuwe Monster 1200, lieten ze zich inspireren door degenen die de basis hadden gelegd voor het eerste project van 1993: het concept van de ‘sport-naked’.
De Monster 1200 vormt de essentie van de Ducati Monster in zijn meest pure vorm. De afmetingen, het silhouet, de tank en de koplamp zijn allemaal trouw aan de lijnen van de motor die in 1993 werd geboren.
Ondanks zijn grotere afmetingen, die de rijeigenschappen en de veelzijdigheid naar een nieuw niveau tillen, laten de verhoudingen van de Monster 1200 duidelijk blijken dat hij in de kern een sportmotor is. De massa is visueel geconcentreerd aan de voorzijde en de motorblokzone oogt compact, zelfs met de vloeistofkoeling, waarvan de radiateur en de waterslangen slim zijn geïntegreerd in het geheel. Hij is voorzien van een indrukwekkend uitlaatsysteem, waarvan de bochten zichtbaar langs het blok lopen en dat uitmondt in een dubbelloops einddemper aan de zijkant.
Het traditionele Ducati-vakwerkframe is eveneens geëvolueerd en maakt gebruik van een typische sportmotor-oplossing, waarbij het motorblok een dragend element vormt. De imposante metalen tank in pure ‘Monster-stijl’ laat er geen twijfel over bestaan wat voor motor hier voor je staat.
De Monster 1200 straalt zichtbaar klasse, modern raffinement en kracht uit, dankzij geavanceerde techniek en de topkwaliteit van de gebruikte componenten.

Motorblok

Testastretta 11°

Het motorblok van de Monster 1200 is de Testastretta 11° DS, de vloeistofgekoelde V-twin met 1.198 cc en vier desmodromisch bediende kleppen per cilinder, gehomologeerd volgens de nieuwste Euro4-norm. Dit blok is tevens een structureel onderdeel van het frame, met aan de voorzijde het compacte vakwerkframe en aan de achterzijde de achtervering eraan gemonteerd.
De Testastretta 11° DS ademt in door twee ovale Mikuni-gasklephuizen met een diameter (rond-equivalent) van 56 millimeter, aangestuurd via ride-by-wire. De cilinderkoppen zijn elk voorzien van twee bougies: het dubbele vlamfront zorgt ervoor dat de verbranding zeer snel is voltooid, wat een mooiere, meer gelijkmatige vermogensafgifte geeft. Een secundair luchtsysteem zorgt daarbij voor schonere uitlaatgassen met minder koolmonoxide (CO) en minder onverbrande koolwaterstoffen (HC). Er is veel aandacht besteed aan de gasrespons, zodat de beweging van het gashendel resulteert in een direct en voorspelbaar vermogen.

RIJWIELGEDEELTE

Race-afgeleid frame

De Monster 1200 heeft een frameconstructie die is geïnspireerd door de superbike-modellen, met het motorblok als centraal component. De constructie bestaat uit een compact Ducati-vakwerkframe dat het balhoofd bevat en rechtstreeks aan de cilinderkoppen is gemonteerd Zelfs de achterschokdemper en het achterframe zijn bevestigd aan het motorblok. Het achterframe is een klassieke buizenconstructie en wordt geaccentueerd door de manier waarop het uitlaatsysteem, de plastic plaatdelen en het achterlicht eraan zijn bevestigd.

Uitrusting

Ducati Safety Pack (DSP)

De neus van de Monster 821 wordt bepaald door een ronde koplamp geflankeerd door de vorkpoten, een nadrukkelijk kenmerk van het karakteristieke uiterlijk van een Ducati Monster.
De Monster 1200 – zowel de gewone als de S-versie – zijn standaard uitgerust met het Ducati Safety Pack (DSP). Dankzij de Bosch Inertial Measurement Unit (IMU) omvat het DSP het Bosch 9.1 MP bochten-ABS, de Ducati Traction Control (DTC) en de Ducati Wheelie Control (DWC). Deze voorzieningen verbeteren de prestaties door optimale controle te geven en verhogen tegelijk aanzienlijk de veiligheid.

Technische specificaties

Bent u benieuwd naar de technische specificaties? Klik hieronder om deze te bekijken.

Ontdek de ducati motoren

Bij Ducati Zaltbommel kunt u terecht voor de gehele Ducati collectie. Bekijk hieronder de nieuwste modellen, en ontdek de Ducati van uw dromen.

Nu rijden, straks betalen

Als je bij ons de motor van je dromen vindt, kun je meteen gebruikmaken van het handige betaalgemak van NUMotorijden.nl. Wil je weten wat de mogelijkheden op het vlak van een financiering, lenen, financial lease of flexibele betaling zijn? We leggen je als officiële tussenpersoon graag de voor- en nadelen uit, speciaal toegespitst op jouw persoonlijke situatie. Klik op meer info om direct een offerte aan te vragen.

Technische specificaties