Multistrada

Ducati Multistrada 950

De Multistrada 950 is de lichtste en uiterst soepele multi-terrein motorfiets van Ducati, die comfort, stijl en avontuur combineert. Nieuw is de toepassing van o.a. het 6-assige Bosch IMU (Inertial Measurement Unit), Bosch bochten-ABS, Vehicle Hold Control (VHC) en een hydraulische koppeling. Deze systemen dragen er aan bij dat in uiteenlopende en de meest extreme rijomstandigheden, de berijder optimaal wordt ondersteunt in het verhogen van veiligheid en rijplezier.

Maandelijks €175,- Prijs €16.490,-

1 Wielen

De Multistrada 950 heeft lichtmetalen gietwielen met Pirelli Scorpion Trail-banden in de maten 120/70 ZR19 voor en 170/60 ZR17 achter. Deze banden vormen de tussenweg tussen terrein en toeristische wegen. Ze zijn gemaakt voor veeleisende rijders: gelijkblijvende rijeigenschappen gedurende een lange levensduur en eersteklas grip op nat wegdek.

  • Ducati Red
Ducati Multistrada 950

CONCEPT

Design

Toen het Ducati Design Center begon aan de Multistrada 950, was het doel om een slanke motor te maken die zichtbaar lichter was, maar boven alles een echte Multistrada. Om deze reden is er inspiratie uit twee succesnummers gehaald: de Multistrada 1200 en de Multistrada 1200 Enduro. De Multistrada 950 combineert de ‘lichtste’ elementen van beide modellen. De markante koplamp, de snavel, de verstelbare ruit, de twee ‘vleugels’ en de tank komen van de Multistrada 1200. Het voorste zadel met smal middendeel, het duozadel, de duohandgrepen, de vorm van de uitlaat, de achtervork en de wielmaten zijn daarentegen afkomstig van de 1200 Enduro. Deze mix heeft geleid tot een motor met typische Multistrada-lijnen en tegelijk compacte maten.

Motorblok

Testastretta 11°

De Multistrada 950 heeft het al van de Hypermotard bekende 937cc-Testastretta 11°-blok, nu nog eens grondig verfijnd en gehomologeerd volgens de nieuwe Euro4-norm. Zoals elke Ducati V-twin heeft hij een blokhoek van 90 graden en desmodromische klepbediening. Verder zoals alle Testastretta’s twee bovenliggende nokkenassen per kop, vier kleppen per cilinder en vloeistofkoeling. Met een boring en slag van 94 x 67,5 mm heeft de 950 vrijwel dezelfde slag als de 1200-modellen, met een kleinere boring – dit draagt bij aan een soepele loop en vloeiende vermogensafgifte. Met een compressieverhouding van 12,6 : 1 komt dit blok aan een topvermogen van 113 pk bij 9.000 toeren en een maximaal koppel van 96,2 Nm bij 7.750 toeren.

RIJWIELGEDEELTE

Algemeen

De Multistrada 950 combineert het markante design en de geometrie van verschillende modellen uit de Multistrada-familie – en kan eigenlijk alles. Hij is lichter dan de Multistrada 1200 en met een zithoogte van 840 millimeter is hij nog wendbaarder dan de grotere Multistrada-modellen. Het 19-inch-voorwiel zorgt voor comfort en rijplezier op elk soort wegdek, al dan niet geasfalteerd. De vering heeft royale veerwegen van 170 millimeter en een dubbelzijdige swingarm. De tankinhoud van 20 liter geeft een grote actieradius (tot meer dan dan 400 kilometer) tussen tankstops.

Technische specificaties

Bent u benieuwd naar de technische specificaties? Klik hieronder om deze te bekijken.

Ontdek de ducati motoren

Bij Ducati Zaltbommel kunt u terecht voor de gehele Ducati collectie. Bekijk hieronder de nieuwste modellen, en ontdek de Ducati van uw dromen.

Touring Pack

Zijkoffers, verwarmbare handvatten, middenbok.

Sport Pack

Termignoni geluiddemper, aluminium waterpompdeksel, LED indicators.

Enduro Pack

Extra LED lichten, valbeugels, aluminium radiator en carterbescherming, stalen voetsteunen.

Nu rijden, straks betalen

Als je bij ons de motor van je dromen vindt, kun je meteen gebruikmaken van het handige betaalgemak van NUMotorijden.nl. Wil je weten wat de mogelijkheden op het vlak van een financiering, lenen, financial lease of flexibele betaling zijn? We leggen je als officiële tussenpersoon graag de voor- en nadelen uit, speciaal toegespitst op jouw persoonlijke situatie. Klik op meer info om direct een offerte aan te vragen.

Technische specificaties