Let op: Gewijzigde openingstijden In verband met de nieuwe Covid-19 regels, komt onze koopavond op vrijdag tot nader bericht vanaf heden te vervallen. We zijn tijdelijk op vrijdag geopend van 09:00 tot 18:00.
Nieuw Superbike

Ducati Panigale V2

Schoonheid, prestaties en beheersing. De Panigale V2 is de blijvende verbinding met de oorsprong van Ducati superbikes. Met het geweldige 955 cm³ Superquadro V tweecilinder motorblok en volgebouwd met de modernste systemen, is deze supersport machine de sublieme entree naar de opwindende Ducati Panigale superbike familie.

Motor is op voorraad in onze showroom
Maandelijks €336,- Prijs €20.990,-

1 Kleuren

Het sportieve karakter van de Panigale V2 wordt benadrukt door de traditionele Ducati Red kleur in combinatie met zwarte Y-vormige vijfspaaks wielen.

De kleur White Rosso gecombineerd met rode wielen, geeft de machine een sereene doch meedogenloze uitstraling.

  • Rood
Ducati Panigale V2

Uw unieke Ducati

Mooi is die al, maar u kunt hem nu ook helemaal eigen maken! Creëer de Ducati van uw dromen en pas hem aan naar uw smaak en rijgedrag.
1. Ga naar de configurator
2. Stel uw ideale ducati samen
3. Zoek ons op tussen de dealers en stuur hem op

CONCEPT

Concept

De nieuwe Panigale V2 is een stevige en compacte motorfiets die door de duidelijke lijnen in het ontwerp de kracht overbrengt van de klassieke Ducati superbikes.

Gepositioneerd als entree in de Ducati Panigale superbike familie is de Panigale V2 ongekend veelzijdig. Het heeft alle ingrediënten voor een vlotte trip over bochtige wegen, een dag of competitieseizoen op het circuit, of misschien wel als sportief woon-werk vervoersmiddel.

Zorgvuldig gevormd rond het verfijnde monocoque-frame, benadrukt de volledige kuip de compacte tweecilinder Superquadro-motor waardoor een motorfiets ontstaat die zichtbaar slanker en minder intimiderend is dan de Panigale V4.

De voorkant wordt gedomineerd door twee grote luchtinlaten, waarvan de bovenste delen de koplamp bevatten. De full-led-koplamp bestaat uit een dagrijlicht (dat een dubbel 'wenkbrauweffect' creëert) en twee compacte dimlicht- / grootlicht-ledmodules.

Krachtbron

Motorblok

De 955 cm3 tweecilinder Superquadro-motor is een modern staaltje techniek dat voldoet aan de Euro 5-normen. In vergelijking met de motor van de 959 Panigale levert hij nog eens 5 pk en 2 Nm meer koppel. Met een maximaal vermogen van 155 pk bij 10.750 tpm en een koppel van 104 Nm bij 9.000 tpm, presteert deze tweecilindermotor soepel en plezierig op de weg terwijl hij krachtig - maar altijd onder controle - blijft op het circuit.

Prestatieverbetering komt grotendeels door de nieuwe injectoren (twee per cilinder, één boven en één onder de vlinder) en de nieuwe inlaatkanalen die, met gelijkblijvende instroomsnelheden, minder druk verliezen dan hun voorgangers, waardoor de brandstofinname effectief wordt gestimuleerd.

De afmetingen van het ovale gasklephuis zijn ongewijzigd met een equivalente diameter van 62 mm. De gasklephuizen worden onafhankelijk van elkaar bestuurd via een volledig Ride by Wire-systeem.

De motor is integraal onderdeel van het frame. De cilinders staan ​​90° uit elkaar en zijn achterwaarts rond de krukas geplaatst, wat resulteert in een hoek van 21° tussen de voorste cilinder en het horizontale vlak. De twee cilinderkoppen en aluminium bovenkappen hebben een geribbeld ontwerp om mechanisch geluid te verminderen. De carters zijn vacuümgegoten met Vacural®-technologie om gewichtsbesparing te optimaliseren en een consistente wanddikte en verhoogde sterkte te garanderen. Carterdeksel, koppelingsdeksel en carter zijn allemaal gemaakt van gegoten aluminium.

De Superquadro-motor gebruikt koperen bussen voor de krukas, gesmeerd met olie onder druk via kanalen in de krukas. Dit zorgt voor een efficiënte smering en een snelle olierecuperatie dankzij een lobbenpomp die - zoals bij MotoGP-racemotoren - de druk in het drijfstanghuis verlaagt. Aangedreven door een as, op zijn beurt aangedreven door een tandwieltrein, houdt de pomp de zone onder de zuigers in een gecontroleerde, constante lage druktoestand, waardoor de weerstand wordt verminderd die wordt ondervonden door de rotatie van de drijfstang bij hoge motortoerentallen en zorgt voor een efficiënte oliecirculatie bij alle motortoerentallen.

De compressieverhouding is 12,5: 1. De inhoud van 955 cm3 wordt verkregen met een slag van 60,8 mm en een boring van 100 mm, metingen die een goede handling en vloeiende vermogensafgifte perfect combineren. Een boring van 100 mm zorgt voor grote klepdiameters: 41,8 mm voor de inlaat en 34 mm voor de uitlaat. De kleppen worden bestuurd door een Desmodromic-systeem met race-afgeleide tuimelaars, 'super afgewerkt' met een speciale DLC (Diamond-Like Carbon) bekleding voor verminderde wrijving en verhoogde vermoeidheidssterkte.

De transmissie heeft een zesversnellingsbak met het Ducati Quick Shift up / down EVO 2-systeem en een oliebadkoppeling. Deze laatste heeft een progressief servomechanisme dat de wrijvingsplaten comprimeert wanneer hij wordt aangedreven door de motor met als gek oog een uiterst soepel bedienbare koppelingshendel.

Chassis

Chassis

Het chassis van de Panigale V2 is gebaseerd op het monocoque frame en is uitgevoerd in een elegant en sportief design, geïnspireerd op dat van de Panigale V4. Het motorblok is integraal onderdeel van het frame.

De stroomlijnkuip heeft grote en strakke oppervlakken die de mechanische onderdelen omringen, waardoor het kleine formaat van de Superquadro tweecilinder wordt versterkt en een visueel compacte motorfiets ontstaat. De kuip heeft een 'dubbellaagse' configuratie: een hoofdlaag die zich naar boven uitstrekt en overgaat in de tank via twee stevige stutten, en een secundaire laag die ook dienst doet als ontluchter. De onderkant van de stroomlijnkap gaat visueel over in de uitlaatdemper onder de motor.

De achterkant is opgebouwd uit een stalen Trellis-subframe bekleed met kunststof deksels die van de verticale cilinder naar het staartstuk lopen, met een gevleugeld, spoilerachtig ontwerp. Het staartstuk bevat het full-led-achterlicht, ook vleugelvormig en bestaat uit twee verschillende delen, volgens de Ducati-sportfietstraditie.

Uitrusting

Riding Mode

Met de keuze van een Riding Mode wordt, afhankelijk van de voorgenomen rijstijl, de voorinstellingen (presets) geactiveerd van de geïnstalleerde systemen (DTC, ABS, DWC, DSC, EBC, DQS). Een Riding Mode kan worden gepersonaliseerd door de instelling van elke functie naar wens aan te passen en op te slaan.

Per Riding Mode is er de keuze uit diverse weergave modi. Elke modus geeft een unieke weergave van de informatie op het instrumentenpaneel.

Hoewel het ook met rijdende motor mogelijk is, wordt dringend geadviseerd de Riding Mode of individuele instellingen uitsluitend te wijzigen op een stilstaande motorfiets.

Race-mode
Geschikt om te kunnen genieten van topprestaties op een circuit met veel grip. Het geeft de rijder 155 pk, met directe Ride by Wire gasrespons. Assistentie systemen staan op een laag interventieniveau, zonder de veiligheid in gevaar te brengen en de rijder maximale zelfcontrole te geven.

Sport-mode
Door Sport te selecteren krijgt de rijder 155 pk, met directe sportieve Ride by Wire-gasrespons. Assistentie systemen zijn ingesteld om rijders een goede reactie op droge wegen te geven. De achterwielliftdetectie tijdens het remmen is ingeschakeld en de ABS Cornering EVO-functie is ingesteld om de prestaties in bochten te maximaliseren.

Street - mode
De straatmodus wordt aanbevolen bij het rijden op oppervlakken met een slechte grip. Net als bij de Sport RM biedt deze modus rijders 155 pk en progressieve Ride by Wire-gasrespons. Elektronische bedieningsinstellingen ondersteunen grip en stabiliteit om de veiligheid te maximaliseren

Systemen

Assistentie- en veiligheidssystemen

Ducati ontwikkelt voortdurend, al dan niet met partners, hoogwaardige en complexe assistentie- en veiligheidssystemen die zowel op de openbare weg als op het racecircuit kunnen worden gebruikt. Deze systemen zijn ondersteunend in het besturen en beheersen van de motorfiets en maken het rijden daarmee eenvoudiger, comfortabeler en vooral veiliger.

Hoewel uiterst effectief en betrouwbaar, hebben assistentie-systemen slechts een preventieve werking en mogen nooit de illusie opwekken dat de grenzen van natuurkundige wetten, gedrags- en verkeersregels, verruimd of genegeerd kunnen worden.

Technische specificaties

Bent u benieuwd naar de technische specificaties? Klik hieronder om deze te bekijken.

Ontdek de ducati motoren

Bij Ducati Zaltbommel kunt u terecht voor de gehele Ducati collectie. Bekijk hieronder de nieuwste modellen, en ontdek de Ducati van uw dromen.

Nu rijden, straks betalen

Als je bij ons de motor van je dromen vindt, kun je meteen gebruikmaken van het handige betaalgemak van NUMotorijden.nl. Wil je weten wat de mogelijkheden op het vlak van een financiering, lenen, financial lease of flexibele betaling zijn? We leggen je als officiële tussenpersoon graag de voor- en nadelen uit, speciaal toegespitst op jouw persoonlijke situatie. Klik op meer info om direct een offerte aan te vragen.

Technische specificaties