Superbike

Ducati Panigale V4 25° Anniversario 916

In 2019 is het precies 25 jaar geleden dat de Ducati 916, ontworpen door Massimo Tamburini, het levenslicht zag. Direct vanaf de introductie in het World Superbike championships was deze motor een succes. Totaal 120 overwinningen, 8 constructors' titles en 6 riders' titles waarvan 4 voor ‘King’ Carl Fogarty. Als eerbetoon en de viering van het 25 jarige bestaan van deze motor is er een 500 stuks gelimiteerde en genummerde versie gebaseerd op de 996 SBK gerealiseerd. De 996 SBK won de World Superbike Championship with Carl Fogarty in 1999. Speciaal design, lichtere wielen, lichtere uitlaat, meer carbon en een droge koppeling zijn een paar punten die deze motor haar onderscheidend vermogen geeft.

Motor is op voorraad in onze showroom
Maandelijks €493,- Prijs €47.900,-

Uw unieke Ducati

Mooi is die al, maar u kunt hem nu ook helemaal eigen maken! Creëer de Ducati van uw dromen en pas hem aan naar uw smaak en rijgedrag.
1. Ga naar de configurator
2. Stel uw ideale ducati samen
3. Zoek ons op tussen de dealers en stuur hem op

CONCEPT

Fogarty

De nieuwe Panigale V4 25 ° Anniversario 916 wordt gekenmerkt door een kleurstelling geïnspireerd door de Ducati 996 SBK, winnaar van het 1999 World Superbike Championship met Carl Fogarty. De grafische afbeeldingen, gebaseerd op Ducati Red, onderscheiden zich door de nummerhouders aan de voorkant en de kuip, waar nummer 1 van de Wereldkampioen trots wordt geplaatst.

Het onderste deel van de tank wordt gekruist door een zwarte streep die zich uitstrekt tot het frame en de zij openingen; het accentueert de dynamiek van het zijaanzicht en roept de gedachten op aan de carbon zijpanelen van de 996 SBK.

De zwarte kleur is ook te vinden op de onderste kuip en koplampbehuizing, waardoor de twee luchtinlaten aan de voorzijde visueel breder en meer bedreigend zijn. Het zitje vertoont dezelfde kleurencombinatie als de motor, met een duidelijke scheiding tussen zwart en rood die zich uitstrekt tot het kontje.

Stickers "Shell" en "Foggy" zijn beschikbaar om aan te brengen op respectievelijk de zijkappen en de basis van de voorscherm; deze twee details zijn ontworpen om de visuele verbinding met de 996 SBK van Carl Fogarty verder te versterken.

De race-look van deze versie wordt vervolledigd door de magnesiumgesmede Marchesini Racing-wielen, de titanium demper van Akrapovič en de verschillende componenten van carbon en billet aluminium.

MOTORBLOK

De Desmosedici Stradale-motor

De Desmosedici Stradale-motor is een voor het straat-sportsegment uniek 90° V-4 cilinder motorblok met 4 kleppen per cilinder die desmodromisch worden bediend. Innovatief is de combinatie van vier ovale gasklephuizen met dubbele injectors die samen met de electronisch gestuurde variabele luchtinlaten en de dubbele impulsontsteking, er voor zorgen dat in elk toerentalgebied waarin vermogen wordt gevraagd, deze ook optimaal en soepel wordt geleverd. Opmerkelijk is de tegengesteld draaiende krukas waardoor een extra balansas niet nodig is. Dit heeft een positieve invloed op het gewicht en dynamiek van de motorfiets, waardoor deze wendbaarder is en toch stabiel blijft op het rechte stuk.

Net als het originele Desmosedici GP blok is de boring het maximum dat MotoGP regels toestaan: 81 mm. Om het koppel in het laag- en midden-toerengebied te verhogen en het vermogen beheersbaar te houden, is de slag verlengd tot 53,5 mm. Dit resulteert in een totale cilinderinhoud van 1.103 cm3. De nieuwe Ducati motor levert een ongekend maximum vermogen van 214 pk bij 13.000 rpm, gecombineerd met een koppel van 12.6 Kgm bij 10.000 rpm. 

De droge koppeling en de goedgekeurde titanium dempers van Akrapovič transformeren maken de motor helemaal af.

CHASSIS

Frame

Grote veranderingen aan het Panigale V4 MY2020 chassis hebben geleid tot de introductie van het voorframe. Gebouwd volgens de Ducati Corse-specificaties, heeft dit laatste frame een speciale ophanging met een hoger zwaartepunt, een grotere trekhoek van de ketting en een verbeterd gebruik van de veerweg. Dankzij deze aanpassingen is de motor gemakkelijker in de bocht te leggen wanneer u de remmen loslaat, sneller de top bereikt, eventuele oneffenheden in het wegdek opneemt en zich neutraaler gedraagt uit de bocht.

SYSTEMEN

Elektronische ondersteuning

De Panigale V4's beschikken over een elektronicapakket van de nieuwste generatie op basis van een 6-assig inertiaal platform dat onmiddellijk de roll-, yaw- en hellingshoek van de motorfiets detecteert.Het elektronicapakket houdt toezicht op elk aspect van de rit: sommige bedieningselementen controleren de start, de acceleratie en het remmen, andere regelen de tractie en weer andere zijn een helpende hand bij het nemen van bochten en het uitwijken van de bochten.

ABS bochtenwerk EVO, Ducati Tractiecontrole (DTC) EVO 2, Ducati schuifregelaar (DSC), Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Power Lancering (DPL), Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2, Motorremaansturing (EBC) EVO, Ducati elektronische ophanging (DES) EVO

De operationele parameters voor elk van deze bedieningselementen zijn standaard gekoppeld aan de drie Panigale V4 rijmodi. Rijders kunnen de parameters aanpassen aan hun rijstijl of de Ducati fabrieksinstellingen herstellen. DTC-, DWC-, DSC- of EBC-bedieningsniveaus kunnen snel worden aangepast via de linker schakelbediening.

Technische specificaties

Bent u benieuwd naar de technische specificaties? Klik hieronder om deze te bekijken.

Ontdek de ducati motoren

Bij Ducati Zaltbommel kunt u terecht voor de gehele Ducati collectie. Bekijk hieronder de nieuwste modellen, en ontdek de Ducati van uw dromen.

Nu rijden, straks betalen

Als je bij ons de motor van je dromen vindt, kun je meteen gebruikmaken van het handige betaalgemak van NUMotorijden.nl. Wil je weten wat de mogelijkheden op het vlak van een financiering, lenen, financial lease of flexibele betaling zijn? We leggen je als officiële tussenpersoon graag de voor- en nadelen uit, speciaal toegespitst op jouw persoonlijke situatie. Klik op meer info om direct een offerte aan te vragen.

Technische specificaties