Panigale

Ducati Panigale V4 S

Assertief • Krachtig • Compleet
De Panigale V4 S brengt sportief rijden naar een hoger niveau. Een verfijnde racer in een aantrekkelijke verschijning die weergaloos stuurt. Met een impossante V4 krachtbron, uitgekiende zitpositie en technieken rechtstreeks uit de MotoGP.

Prijs €37.890,- Maandelijks €597,-

1 krachtbron

Ducati Desmosedici Stradale V4
- 16 desmodromisch bediende kleppen
- vloeistofkoeling
- elliptische gasklephuizen
- ride-by-wire
- ‘twin pulse’ ontstekingsvolgorde
- contra-roterende krukas

- 1.103 cc
- 158,5 kW (215,5 pk) @ 13.000 tpm
- 123,6 Nm @ 9.500 tpm

  • Ducati Red
Ducati Panigale V4 S

CONCEPT

Race DNA

De Panigale V4 familie is de meest sportieve motorfiets in het Ducati gamma. De Superbike die de jarenlange rijke racehistorie van Ducati voor iedereen tastbaar maakt.

Een gebalanceerd en technisch vernuftig ontwerp, gecreëerd in nauwe samenwerking met de engineers en testrijders van de raceafdeling Ducati Corse. Met kennis en ervaring, concepten en technologieën rechtstreeks uit de MotoGP.



De ontwerpfilosofie van de Panigale V4 heeft grote gelijkenis met de creatie van een fabrieksracer: compromisloze integratie van motorblok, chassis en rijder. 

Met in dit geval als niet onderhandelbare randvoorwaarde dat het een racewaardige motorfiets moet zijn voor een breed rijderspubliek.

Uitgerust met het weergaloze Desmosedici V 4-cilinder motorblok dat de machine een superieure gewicht/pk verhouding van 1,1 pk/kg bezorgd, is het een pure racemachine die met behulp van geavanceerde electronica systemen de rijder ondersteunt in het gebruik ervan.

Nog nooit eerder was er een productie motorfiets op de markt die zo dicht bij een MotoGP machine in de buurt komt en tegelijkertijd voor iedereen berijdbaar is.

Een garantie voor uitmuntende resultaten op het circuit en meer dan indrukwekkende rijprestaties op de weg.

Pure race DNA.

KRACHTBRON

Desmosedici Stradale V4

De Ducati Desmosedici Stradale V4 krachtbron is rechtstreeks afgeleid van het kampioenschap-winnende Desmosedici GP motorblok en heeft nagenoeg dezelfde afmetingen en geometrie. Dit uiterst sportieve en racewaardige motorblok kenmerkt zich door een overweldigend maar goed beheersbaar vermogen en vlotte gasrespons over het gehele toerentalbereik, wat het zelfs geschikt maakt voor alledaags straatgebruik.

Een V4 opstelling geeft door de lage plaatsing en geringe frontale breedte, een gunstige massa-centralisatie in de motorfiets en een goed uitgangspunt voor de aërodynamica.

De gyroscopische en inertie-effecten van het draaiende motorblok en beide wielen wordt voor een belangrijk deel geminimaliseerd door de tegengesteld draaiende krukas. Dit ontwerp verminderd complexiteit en gewicht, onderdrukt de neiging van voor- en achterwiel lift bij acceleratie en afremmen en optimaliseert de stuurdynamiek waardoor de motorfiets makkelijker instuurt.

Het motorblok is een integraal onderdeel van het frame wat de nodige stijfheid geeft en gewicht bespaart. Verbindingen met het hoofdframe bevinden zich aan de voorkant van de bovenste cilinderbank en aan de bovenzijde van de achterste cilinderbank. De achterbrug en schokbreker is direct aan het motorblok gemonteerd.

Het Desmosedici Stradale V4 krachtbronconcept is in 2017 geïntroduceerd, continue doorontwikkeld en wordt toegepast in de Ducati Panigale V4 en Ducati Streetfighter V4 modellen. Voor de Ducati Panigale V4 R is een speciale variant met 998 cc ontwikkeld.

RIJWIELGEDEELTE

Frame

Het Desmosedici Stradale motorblok maakt integraal onderdeel uit van het chassis van de Panigale V4.

Dit concept komt rechtsreeks uit de MotoGP en was noodzakelijk voor de gewenste sterkte en stijfheid van de motorfiets, gecombineerd met een laag totaalgewicht en compacte bouw.

Twee aluminium gietdelen vormen het z.g. ’Front Frame’, van slechts 4 kg, dat zijdelings langs het motorblok loopt en aan de voorkant ruimte geeft aan de luchtinlaten.

Een magnesium voorframe draagt alle noodzakelijke componenten van o.a. voorkuip en dashboard.

Aan de achterzijde van het motorblok is een tweedelig lichtmetaal legering subframe gemonteerd voor de zitplaats en plaatsing van diverse componenten.

De enkelvoudige swingarm van gegoten aluminium is direct aan het motorblok bevestigd evenals het lichtmetalen verbindingselement van de achtervering.

De tank is qua vormgeving en grip-mogelijkheden geoptimaliseerd voor circuitgebruik en loopt gedeeltelijk onder het zadel door.

UITRUSTING

Riding Modes

De Panigale V4 familie heeft de volgende rijmodi
- Race
- Sport
- Street

De Race Riding Mode is bedoeld voor circuitgebruik en kent twee standen: Race A en Race B.
Race A is ontwikkeld voor ervaren rijders die het volledige potentieel van de motor op het circuit kunnen en willen benutten. Het volledige motorvermogen is beschikbaar, gekoppeld aan een uiterst directe gasrespons. Deze modus is gericht is op het bereiken van maximale prestaties op circuits met goed asfalt en veel grip, zonder het veiligheidsniveau te verminderen. Voor maximale remprestatie grijpt het ABS alleen op het voorwiel in, terwijl de Bochten ABS functionaliteit geactiveerd blijft. De veringbesturing DES levert de dynamiek om stabiliteit en precisie te garanderen, zelfs in de meest extreme acceleratie- en rem-situaties.

Race B modus geeft het volledige motorvermogen, maar met verminderde koppelafgifte in de 1e, 2e en 3e versnelling.
Dit resulteert in een betere beheersbaarheid tijdens lange sessies op de baan, waarbij de prioriteit ligt bij soepel bochtengedrag en sterke acceleraties op onregelmatige of weinig gripvolle oppervlakken.
De instellingen van het DES-systeem garanderen rijveiligheid en een hoge mate van grip, zelfs op hobbelige of gladde omstandigheden.

Sport Rijmodus
Door Sport te selecteren krijgt de rijder 214 pk, met directe sportieve gasrespons en een sportieve vering. Deze instelling geeft minder ervaren rijders de mogelijkheid om beheerst te groeien naar een meer effectievere en spectaculaire rijstijl. De Slide by Brake-functie is ingeschakeld, waardoor men veilig de bochten door kan driften. Detectie van het opheffen van het achterwiel tijdens het remmen is ingeschakeld en de functie ABS Cornering is actief.

Street Riding Mode
Street Riding Mode wordt aanbevolen wanneer je met de Panigale V4 op straat rijdt. Net als bij de Sport Riding Mode geeft deze RM de rijder 214 pk en een progressieve Ride by Wire-gasrespons.

Het DES veersysteem wordt aangepast voor optimaal gebruik op hobbelige of onverharde wegen.

SYSTEMEN

Assistentie- en veiligheidssystemen

Ducati ontwikkelt voortdurend, al dan niet met partners, hoogwaardige en complexe assistentie- en veiligheidssystemen die zowel op de openbare weg als op het racecircuit kunnen worden gebruikt. Deze systemen zijn ondersteunend in het besturen en beheersen van de motorfiets en maken het rijden daarmee eenvoudiger, comfortabeler en vooral veiliger.

Hoewel uiterst effectief en betrouwbaar, hebben assistentie-systemen slechts een preventieve werking en mogen nooit de illusie opwekken dat de grenzen van natuurkundige wetten, gedrags- en verkeersregels, verruimd of genegeerd kunnen worden.

Technische specificaties

Jouw Panigale

Je kunt elke Ducati 'af fabriek' naar eigen wens samenstellen met originele packages, accessoires, kleding en lifestyle artikelen die de beleving van jouw toekomstige Ducati completer, mooier en vooral uniek maakt.

1. Klik op de link Ga naar de Configurator
2. Stel jouw ideale Ducati pakket samen
3. Rond af met Conclude your Configuration
4. Selecteer Send To Your Dealer
5. Selecteer Ducati Zaltbommel als dealer
6. Verzend de configuratie

Of Print na stap 3. jouw configuratie als PDF en stuur deze naar info@ducatizaltbommel.nl. Wij nemen snel contact met je op.