Multistrada

Ducati Multistrada V4

Avontuurlijk • Veelzijdig • Bereikbaar
De Ducati Multistrada V4 is de ideale toegang tot het Ducati V4 all road motorfietssegment. 
Voorzien van het geavanceerde V4 Granturismo motorblok, biedt deze soepele krachtpatser maximale handelbaarheid en betrouwbaarheid zowel op het asfalt als in extreme omstandigheden. 
Deze alleskunner is klaar om iedere weg te bedwingen en elke hoek van de aarde te verkennen. Jij ook?

Prijs €23.690,- Maandelijks €375,-

1 krachtbron

Ducati Granturismo V4
- 16 veerbediende kleppen
- vloeistofkoeling
- contra-roterende krukas
- elliptische gasklephuizen
- ride-by-wire
- ‘twin pulse’ ontstekingsvolgorde
- deactiveringsysteem cilinderbanken

- 1.158 cc
- 125 kW (170 pk) @ 10.500 tpm
- 125 Nm @ 8.750 tpm

  • Ducati Red
Ducati Multistrada V4

CONCEPT

Nieuwe generatie

De nieuwe generatie Ducati Multistrada V4 is de meest veelzijdige nieuwkomer in het all road motorfietssegment die Ducati tot nu toe heeft geproduceerd. Voorzien van het geavanceerde V4 Granturismo motorblok, biedt deze soepele krachtpatser maximale handelbaarheid en betrouwbaarheid zowel op het asfalt als in extreme omstandigheden.

Onderhoudsintervallen liggen voor het nieuwe V4 motorblok op een duizelingwekkende 60.000 km.

Multistrada is Italiaans voor ‘Vele of Alle Wegen’. Uitgerust met de modernste electronica is deze alleskunner klaar om iedere weg te bedwingen en elke hoek van de aarde te verkennen. Jij ook?

KRACHTBRON

Grantourismo V4

De Ducati Granturismo V4 krachtbron is modern en betrouwbaar motorblok ontwikkeld voor het tour, enduro en cruiser segment. Het kenmerkt zich door een enorm uithoudingsvermogen en ongekende soepelheid over het gehele toerentalgebied. Het motorblok geeft het comfortabele gevoel dat in iedere situatie, ongeacht de belading, ruim voldoende koppel voorhanden is en tevens het piekvermogen kan leveren wat men van een Ducati verwacht.

Een V4 opstelling geeft door de lage plaatsing en geringe frontale breedte, een gunstige massa-centralisatie in de motorfiets en een goed uitgangspunt voor de aërodynamica.

De gyroscopische en inertie-effecten van het draaiende motorblok en beide wielen wordt voor een belangrijk deel geminimaliseerd door de tegengesteld draaiende krukas. Dit ontwerp verminderd complexiteit en gewicht, onderdrukt de neiging van voor- en achterwiel lift bij acceleratie en afremmen en optimaliseert de stuurdynamiek waardoor de motorfiets makkelijker instuurt.

Om het thermisch comfort van berijder, passagier en motorblok te verhogen, stopt bij stilstaande motorfiets het verbrandingsproces in de achterste cilinderbank zodat het blok op 2 cilinders stationair draait. De temperatuur loopt dan niet onnodig op terwijl het brandstofverbruik wordt verminderd. In aangewezen modellen is dit systeem geperfectioneerd waarbij inactivatie van de achterste cilinderbank tevens afhankelijk is gemaakt van het gevraagde vermogen: Extended Cylinder Deactivation (ECD).

Het motorblok is een integraal onderdeel van het frame wat de nodige stijfheid geeft en gewicht bespaart. Verbindingen met het hoofdframe bevinden zich aan de voorkant van de bovenste cilinderbank en aan de bovenzijde van de achterste cilinderbank. De achterbrug en schokbreker is direct aan het motorblok gemonteerd.

Het Ducati Granturismo V4 krachtbronconcept is in 2020 geïntroduceerd, continue doorontwikkeld en wordt toegepast in de Ducati Multistrada V4 en Ducati Diavel V4 modellen.

RIJWIELGEDEELTE

Algemeen

Het rijwielgedeelte van de Multistrada V4 is ontworpen om in sterk uiteenlopende rijsituaties topklasse stuureigenschappen te geven.

De wielbasis van 1.567 millimeter geeft een uitstekende stabiliteit en houdt het gewicht van de zijkoffers en passagier binnen de lengte van de wielbasis, wat een belangrijke bijdrage levert aan het behoud van goede stuureigenschappen met belading.

UITRUSTING

TFT-dashboard

De Multistrada V4 is voorzien van een volledig TFT-kleurenscherm. De lay-out van het dashboard is variabel en past zich automatisch aan aan de lichtomstandigheden (dag- en nachtweergave), maar past zich ook aan aan de Riding Mode of geheel naar eigen keuze van de rijder.

Er zijn vier configuraties, die verschillen in achtergrond, de weergegeven informatie en de lay-out: daarbij zijn er onder andere verschillende toerentellers. Sport en Touring geven de meest complete informatie; in Sport heeft de toerenteller dezelfde vorm als op de Panigales. In Urban wordt alleen de meest essentiële info weergegeven, de Enduro-mode voegt daar de toerenteller aan toe.

SYSTEMEN

Assistentie- en veiligheidssystemen

Ducati ontwikkelt voortdurend, al dan niet met partners, hoogwaardige en complexe assistentie- en veiligheidssystemen die zowel op de openbare weg als op het racecircuit kunnen worden gebruikt. Deze systemen zijn ondersteunend in het besturen en beheersen van de motorfiets en maken het rijden daarmee eenvoudiger, comfortabeler en vooral veiliger.

Hoewel uiterst effectief en betrouwbaar, hebben assistentie-systemen slechts een preventieve werking en zijn geenszins bedoeld of geschikt om de controle over te nemen. De berijder moet er voor waken niet de illusie te krijgen dat de grenzen van natuurkundige wetten, gedrags- en verkeersregels, verruimd of genegeerd kunnen worden.

Technische specificaties

Jouw Multistrada V4

Je kunt elke Ducati 'af fabriek' naar eigen wens samenstellen met originele packages, accessoires, kleding en lifestyle artikelen die de beleving van jouw toekomstige Ducati completer, mooier en vooral uniek maakt.

1. Klik op de link Ga naar de Configurator
2. Stel jouw ideale Ducati pakket samen
3. Rond af met Conclude your Configuration
4. Selecteer Send To Your Dealer
5. Selecteer Ducati Zaltbommel als dealer
6. Verzend de configuratie

Of Print na stap 3. jouw configuratie als PDF en stuur deze naar info@ducatizaltbommel.nl. Wij nemen snel contact met je op.