LET OP: I.v.m. met Koningsdag zijn we vanaf vrijdagavond 26 april 17:30 gesloten! Dinsdag 30 april vanaf 09:30 staan we weer voor jullie klaar 😃
Panigale

Ducati Panigale V4 R

Titanium • Carbon • Overwinnen
De Panigale V4 R is traditioneel de onversneden straatversie van de machines die Ducati inzet in het FIM Superbike World Championship (WSBK).

Prijs €49.990,- Maandelijks €787,-

1 krachtbron

Ducati Desmosedici Stradale V4
- 16 desmodromisch bediende kleppen
- vloeistofkoeling
- elliptische aerodynamische gasklephuizen
- ride-by-wire
- ‘twin pulse’ ontstekingsvolgorde
- contra-roterende krukas

- STM-EVO SBK droge koppeling
- sprint P08 luchtfilter
- titanium inlaatkleppen
- oversized inlaatpoorten
- agressief geprofileerde nokkenassen
- DLC (Diamond Like Carbon) zuigerveren
- titanium zuigerstangen
- geoptimaliseerd uitlaatkanaal

- 998 cc
* 111,3 Nm @ 12.000 tpm
* 160,4 kW (218 pk) @ 15.500 tpm
** 174 kW (237 pk)
*** 176 kW (240,5 pk)

* standaard
** met Akrapovič raceuitlaat systeem
*** met raceuitlaat én Shell raceolie

  • MotoGP Livery
Ducati Panigale V4 R

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

CONCEPT

Racing

De Panigale V4 R is traditioneel de onversneden straatversie van de machines die Ducati inzet in het FIM Superbike World Championship (WSBK).

Om mee te kunnen strijden in dit prestigieuze kampioenschap, dient de fabrikant minstens 2.000 exemplaren voor consumenten te produceren, die technisch gelijkwaardig zijn aan de racemachines (homologatie).

In de reglementen is een maximum cilinderinhoud bepaald: 1.000 cc voor viercilinders en 1.200 cc voor tweecilinders. Aangezien de straatversie van het Desmosedici Stradale motorblok een cilinderinhoud van 1.103 cc heeft, is deze voor de R teruggebracht naar 998 cc.

De Panigale V4 R heeft een groot aantal technische aspecten en details geërfd van de pure raceversie. Daarnaast is tegemoetgekomen aan de eisen en wensen van moderne straatrijders en (amateur)coureurs in de vorm van ondersteunde elektronische systemen.

Het resultaat is een pure, krachtige, wellicht rauwe racemachine die het best tot zijn recht komt op snelle bochtige ritten en uiteraard op het circuit.

Dichterbij een echte racer kom je niet.

KRACHTBRON

Desmosedici Stradale V4

De Ducati Desmosedici Stradale V4 krachtbron is rechtstreeks afgeleid van het kampioenschap-winnende Desmosedici GP motorblok en heeft nagenoeg dezelfde afmetingen en geometrie. Dit uiterst sportieve en racewaardige motorblok kenmerkt zich door een overweldigend maar goed beheersbaar vermogen en vlotte gasrespons over het gehele toerentalbereik, wat het zelfs geschikt maakt voor alledaags straatgebruik.

Een V4 opstelling geeft door de lage plaatsing en geringe frontale breedte, een gunstige massa-centralisatie in de motorfiets en een goed uitgangspunt voor de aërodynamica.

De gyroscopische en inertie-effecten van het draaiende motorblok en beide wielen wordt voor een belangrijk deel geminimaliseerd door de tegengesteld draaiende krukas. Dit ontwerp verminderd complexiteit en gewicht, onderdrukt de neiging van voor- en achterwiel lift bij acceleratie en afremmen en optimaliseert de stuurdynamiek waardoor de motorfiets makkelijker instuurt.

Het motorblok is een integraal onderdeel van het frame wat de nodige stijfheid geeft en gewicht bespaart. Verbindingen met het hoofdframe bevinden zich aan de voorkant van de bovenste cilinderbank en aan de bovenzijde van de achterste cilinderbank. De achterbrug en schokbreker is direct aan het motorblok gemonteerd.

Het Desmosedici Stradale V4 krachtbronconcept is in 2017 geïntroduceerd, continue doorontwikkeld en wordt toegepast in de Ducati Panigale V4 en Ducati Streetfighter V4 modellen. Voor de Ducati Panigale V4 R is een speciale variant met 998 cc ontwikkeld.

RIJWIELGEDEELTE

Chassis

Op alle Ducati Panigales wordt het innovatieve ‘Front Frame’ toegepast, dat tezamen met het Desmosedici Stradale motorblok, de kern van het rijwielgedeelte vormt. Dit uit aluminium legering vervaardigde ontwerp is een evolutie van het monocoque-ontwerp, gebaseerd op de ervaringen in de MotoGP.

Door deze constructie worden torsiestijfheid en laterale stijfheid gescheiden waardoor spanningen die ontstaan door oneffenheden in met name bochten, effectief worden geabsorbeerd. Dit levert een superieure wendbaarheid en rijprecisie op en maakt een hogere bochtensnelheid mogelijk.

De stuurgeometrie in termen van balhoofdshoek en naloop zijn respectievelijk 24,5° en 100 mm.

Door de specifieke hoek van de swingarm en daarmee de loop van de ketting, de veerweg-lengte en de zwaartepunt-positie, is de motorfiets na een remactie makkelijk in een bocht te leggen, heeft het een uiterste neutraal bochtgedrag en laat de rijlijn zich in een snelle bocht snel aanpassen. Tevens is de motorfiets ongekend neutraal bij het bocht-uit accelereren.

Het Front Frame is aan beide zijden bevestigd aan de bovenste gedeelte van de voorste cilinderkoppen en aan de achterste cilinderkoppen. Het motorblok fungeert tevens als bevestigingspunt voor de achterwielophanging en is zo het draaipunt voor de enkelzijdige achterbrug.

De 600 mm lange enkelzijdige gegoten aluminium achterbrug is via een gesmeed aluminium element met een progressief koppelingsmechanisme aan het motorblok bevestigd.

Het rijwielgedeelte wordt gecompleteerd door het lichte magnesium voorsubframe en het aluminium zadelsubframe.

UITRUSTING

Standaard uitrusting

De standaard uitrusting van de Panigale V4 R omvat:
- Kroonplaat gefreesd uit één blok aluminium met het productienummer van de motorfiets
- Brandstoftank van geborsteld aluminium
- Eenzitter, zadel met "V4 R" -logo
- Carbon fiber vleugels
- Carbon fiber voorspatbord
- STM-EVO SBK droge koppeling
- Eindoverbrenging met ketting met 520 steek
- Gesmeede aluminium wielen
- Brembo Stylema R remklauwen voor
- Brembo MCS 19.21 (Multiple Click System) voorrempomp met afstelling op afstand
- Ducati Data Analyzer + (DDA +) kit met GPS-module
- Carbon open koppelingsdeksel
- Afdekking kentekenplaathouder
- Afdekking spiegelgaten in billet aluminium
- Daytime Running Light (DRL)
- Pit Limiter
- Lap Timer Evo
- Rain Light
- Ducati Multi Media System (DMS)

SYSTEMEN

Assistentie- en veiligheidssystemen

Ducati ontwikkelt voortdurend, al dan niet met partners, hoogwaardige en complexe assistentie- en veiligheidssystemen die zowel op de openbare weg als op het racecircuit kunnen worden benut. Deze systemen zijn ondersteunend in het besturen en beheersen van de motorfiets en maken het rijden daarmee eenvoudiger, comfortabeler en vooral veiliger.

Hoewel uiterst effectief en betrouwbaar, hebben assistentie-systemen slechts een ondersteunende en preventieve werking en mogen nooit de illusie opwekken dat de grenzen van natuurkundige- of wegenverkeerswetten, gedrags- of verkeersregels, verruimd, overtreden of genegeerd kunnen worden.

Technische specificaties

Klik hieronder voor een overzicht van de technische specificaties en uitrusting. Om een vergelijking te maken met andere modellen: Klik op het hartje rechts bovenin 'toevoegen aan favorieten'. Klik bovenaan de pagina van dit model op 'bekijk favorieten'.

Technische specificaties

Jouw Panigale

Je kunt elke Ducati 'af fabriek' naar eigen wens samenstellen met originele packages, accessoires, kleding en lifestyle artikelen die de beleving van jouw toekomstige Ducati completer, mooier en vooral uniek maakt.

1. Klik op de link Ga naar de Configurator
2. Stel jouw ideale Ducati pakket samen
3. Rond af met Conclude your Configuration
4. Selecteer Send To Your Dealer
5. Selecteer Ducati Zaltbommel als dealer
6. Verzend de configuratie

Of Print na stap 3. jouw configuratie als PDF en stuur deze naar info@ducatizaltbommel.nl. Wij nemen snel contact met je op.