Nieuw Streetfighter

Ducati Streetfighter V4 S

De Panigale V4, ontdaan van de kuipen en met hoog, breed stuur. Dit is kortweg het onderliggende concept van de nieuwe Streetfighter V4S, een motorfiets die de sensatie van de rit elke keer dat hij de weg opgaat vergroot. Het resultaat? Een ongeëvenaarde naked die in de startblokken staat met geavanceerde technologie en een ontzagwekkend design dat pure prestaties uitstraalt.

Maandelijks €274,- Prijs €26.590,-
Ducati Streetfighter V4 S

CONCEPT

Ego Booster

De Panigale V4, ontdaan van de kuipen en met hoog, breed stuur. Dit is kortweg het onderliggende concept van de nieuwe Streetfighter V4S, een motorfiets die de sensatie van de rit elke keer dat hij de weg opgaat vergroot.

Het resultaat? Een ongeëvenaarde naked die in de startblokken staat met geavanceerde technologie en een ontzagwekkend design dat pure prestaties uitstraalt.

De minimalistische full-LED-koplamp past precies bij de uitstraling van de Streetfighter V4S. Aan de ene kant herinnert hij aan de voorkant van de Panigale V4 en aan de andere kant roept hij de gekke grijns van de Joker op (het stripverhaalkarakter waarop het Ducati Centro Stile zich heeft laten inspireren voor deze nieuwe, door Bologna gebouwde naked model). De V-vormige DRL is al te zien op de Panigale V4's en SuperSport en is een ander duidelijk Ducati handelsmerk.

De nadruk ligt op aerodynamica in deze nieuwe naked met bijvoorbeeld Biplane Wings die voor 28 kilo downforce bij 270 km/u moeten zorgen. Ga er maar even voor zitten.

MOTORBLOK

Desmosedici Stradale

De nieuwe Streetfighter V4S wordt aangedreven door een 1103 cm3 Desmosedici Stradale motor. In deze configuratie levert de 90° V4 208 pk (153 kW) bij 12.750 tpm, een ongeëvenaard vermogensniveau in het naked segment, perfect in overeenstemming met het totale karakter van de nieuwe Streetfighter V4S. Het maximale koppel is 123 Nm (12,5 kgm) bij 11.500 tpm, vrijwel ongewijzigd ten opzichte van de Panigale V4's. Dankzij de speciale motorkartering kunnen rijders veilig het maximale halen uit de Streetfighter V4S prestaties op de weg.

De uiteindelijke verhouding, korter dan die van de Panigale V4's, levert een hoger wielkoppel van +10%, wat een onmiddellijke reactie op het gas bediening garandeert.

Het vermogen en koppel kunnen worden verhoogd tot 220 pk (162 kW) en 130 Nm (13,2 kgm) door de volledige Ducati Performance-uitlaat van Akrapovič te monteren, die ook het gewicht met -6 kg vermindert.

CHASSIS

Ergonomie, meer comfort, meer controle

Vergeleken met de Panigale V4's is de rijpositie - met een bovengrondse hoogte van 845 mm - opnieuw gedefinieerd volgens de specificaties van een naked model. In overeenstemming met de streetfight culture zijn de halfgrepen vervangen door een hoge, brede stuurstang die, in combinatie met een gematigde positie van de voetsteunen, zorgt voor sportief comfort tijdens ritten door de stad en de controle die nodig is om op landwegen of op het circuit te rijden.

Met behoud van veel van de stilistische kenmerken van de Panigale, wordt de staart ondersteund door een stalen subframe en is de achterkant opnieuw ontworpen om het passagierscomfort te verbeteren en de rijder meer ruimte in de lengte te geven.

SYSTEMEN

Bosch Inertial Measurement Unit (IMU)

Het elektronicapakket van de nieuwste generatie van de Streetfighter V4S is gebaseerd op een 6-assige traagheidsmeter (6D IMU) die onmiddellijk de roll-, yaw- en hellingshoek van de motor detecteert.

Het elektronicapakket heeft bedieningselementen voor elk onderdeel van de rit: sommige houden toezicht op de start, acceleratie en remmen, andere regelen de tractie en weer andere bieden een helpende hand bij het nemen van bochten en het uitwijken van de bochten.

ABS bochtenwerk EVO, Ducati Tractiecontrole (DTC) EVO 2, Ducati schuifregelaar (DSC), Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Power Lancering (DPL), Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2, Motorremaansturing (EBC) EVO en Ducati elektronische ophanging (DES) EVO

De operationele parameters voor elk van deze bedieningselementen zijn standaard gekoppeld aan de drie Streetfighter V4S Riding Modes. Rijders kunnen de parameters aanpassen aan hun rijstijl of de Ducati-fabrieksinstellingen herstellen. DTC-, DWC-, DSC- of EBC-bedieningsniveaus kunnen snel worden aangepast via de linker schakelbediening.

UITRUSTING

TFT dashboard

De Streetfighter V4S heeft hetzelfde 5" full-TFT hoge resolutie kleurenscherm (186,59 PPI - 800xRGBx480) als de Panigale V4's. Het dashboard wordt gedomineerd door de ronde virtuele toerenteller aan de rechterkant. Desmosedici Stradale toeren worden weergegeven op een naaldmeter. De beweging van deze laatste gaat gepaard met een wit spoor dat fungeert als een 'shift light', waarbij de kleur verandert van wit naar oranje en vervolgens rood als de toerentallimiet nadert.

De rijder kan twee verschillende lay-outs oproepen: Track' benadrukt de rondetijden en de toerenteller schaal maakt de toerentallen die typisch zijn voor circuitgebruik duidelijker zichtbaar; 'Road' vervangt de rondetijden door informatie op het Ducati Multimedia System (DMS), waar aanwezig, en de toerenteller schaal is meer geschikt voor weggebruik.

Technische specificaties

Bent u benieuwd naar de technische specificaties? Klik hieronder om deze te bekijken.

Ontdek de ducati motoren

Bij Ducati Zaltbommel kunt u terecht voor de gehele Ducati collectie. Bekijk hieronder de nieuwste modellen, en ontdek de Ducati van uw dromen.

Nu rijden, straks betalen

Als je bij ons de motor van je dromen vindt, kun je meteen gebruikmaken van het handige betaalgemak van NUMotorijden.nl. Wil je weten wat de mogelijkheden op het vlak van een financiering, lenen, financial lease of flexibele betaling zijn? We leggen je als officiële tussenpersoon graag de voor- en nadelen uit, speciaal toegespitst op jouw persoonlijke situatie. Klik op meer info om direct een offerte aan te vragen.

Technische specificaties