Nieuw Superbike

Ducati Panigale V4 S

De 2020-versie van de Panigale V4's verhoogt de prestaties nog verder en tilt het circuitrijden naar een hoger niveau voor zowel amateurs als profs. Een reeks verfijningen zorgt voor een gemakkelijker, gebruiksvriendelijker en minder vermoeiend rijgedrag, terwijl de motor tegelijkertijd sneller is, niet alleen op individuele ronden, maar gedurende hele sessies. Het Aero Pack biedt een betere bescherming van de luchtstroom en verbetert de algehele stabiliteit van het voertuig, wat het vertrouwen vergroot. Het voorframe daarentegen wijzigt de stijfheid om een beter 'gevoel' te geven bij extreme hellingshoeken. De S-versie wordt geleverd met Öhlins event-based electronic control; dit maakt gebruik van het tweede generatie Öhlins Smart EC (Electronic Control) systeem dat het volledige potentieel van de IMU 6D benut.

Maandelijks €342,- Prijs €33.190,-

CONCEPT

Aërodynamisch pakket van Ducati Corse

Het door Ducati Corse en het Ducati Style Center gezamenlijk ontwikkelde aerodynamische pakket van de Panigale V4 MY2020 komt nu overeen met dat van de Panigale V4 R. Het resultaat; kuipen die - in echte Panigale stijl - volledig voldoen aan de officiële Ducati Superbike eisen. Net als bij MotoGP omvatte de aerodynamische ontwikkeling een reeks voorbereidende CFD (Computational Fluid Dynamics) studies, gevolgd door een optimalisatie van een volledig windtunnelmodel. Het Panigale V4 aërodynamica pakket omvat:
-Plexiglas scherm, neuskuipen en grotere zijkuipen en grotere zijkuipen
-Efficiëntere zijdelingse ventilatieopeningen voor radiator door de lucht
-Aero wings

MOTORBLOK

De Desmosedici Stradale-motor

De Desmosedici Stradale-motor is een voor het straat-sportsegment uniek 90° V-4 cilinder motorblok met 4 kleppen per cilinder die desmodromisch worden bediend. Innovatief is de combinatie van vier ovale gasklephuizen met dubbele injectors die samen met de electronisch gestuurde variabele luchtinlaten en de dubbele impulsontsteking, er voor zorgen dat in elk toerentalgebied waarin vermogen wordt gevraagd, deze ook optimaal en soepel wordt geleverd. Opmerkelijk is de tegengesteld draaiende krukas waardoor een extra balansas niet nodig is. Dit heeft een positieve invloed op het gewicht en dynamiek van de motorfiets, waardoor deze wendbaarder is en toch stabiel blijft op het rechte stuk.

Net als het originele Desmosedici GP blok is de boring het maximum dat MotoGP regels toestaan: 81 mm. Om het koppel in het laag- en midden-toerengebied te verhogen en het vermogen beheersbaar te houden, is de slag verlengd tot 53,5 mm. Dit resulteert in een totale cilinderinhoud van 1.103 cm3. De nieuwe Ducati motor levert een ongekend maximum vermogen van 214 pk bij 13.000 rpm, gecombineerd met een koppel van 12.6 Kgm bij 10.000 rpm. Met het optionele volledige titanium race-uitlaatsysteem van Akrapovic, kan het vermogen zelfs worden verhoogd tot maximaal 226 pk.

CHASSIS

Introductie van het voorframe

Grote veranderingen aan het Panigale V4 MY2020 chassis hebben geleid tot de introductie van het voorframe. Gebouwd volgens de Ducati Corse-specificaties, heeft dit laatste frame een speciale ophanging met een hoger zwaartepunt, een grotere trekhoek van de ketting en een verbeterd gebruik van de veerweg. Dankzij deze aanpassingen is de motor gemakkelijker in de bocht te leggen wanneer u de remmen loslaat, sneller de top bereikt, eventuele oneffenheden in het wegdek opneemt en zich neutraaler gedraagt uit de bocht.

SYSTEMEN

Elektronische besturingen van de laatste generatie

De Panigale V4's beschikken over een elektronicapakket van de nieuwste generatie op basis van een 6-assig inertiaal platform dat onmiddellijk de roll-, yaw- en hellingshoek van de motorfiets detecteert.Het elektronicapakket houdt toezicht op elk aspect van de rit: sommige bedieningselementen controleren de start, de acceleratie en het remmen, andere regelen de tractie en weer andere zijn een helpende hand bij het nemen van bochten en het uitwijken van de bochten.

ABS bochtenwerk EVO, Ducati Tractiecontrole (DTC) EVO 2, Ducati schuifregelaar (DSC), Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Power Lancering (DPL), Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2, Motorremaansturing (EBC) EVO, Ducati elektronische ophanging (DES) EVO

De operationele parameters voor elk van deze bedieningselementen zijn standaard gekoppeld aan de drie Panigale V4 rijmodi. Rijders kunnen de parameters aanpassen aan hun rijstijl of de Ducati fabrieksinstellingen herstellen. DTC-, DWC-, DSC- of EBC-bedieningsniveaus kunnen snel worden aangepast via de linker schakelbediening.

Technische specificaties

Bent u benieuwd naar de technische specificaties? Klik hieronder om deze te bekijken.

Ontdek de ducati motoren

Bij Ducati Zaltbommel kunt u terecht voor de gehele Ducati collectie. Bekijk hieronder de nieuwste modellen, en ontdek de Ducati van uw dromen.

Nu rijden, straks betalen

Als je bij ons de motor van je dromen vindt, kun je meteen gebruikmaken van het handige betaalgemak van NUMotorijden.nl. Wil je weten wat de mogelijkheden op het vlak van een financiering, lenen, financial lease of flexibele betaling zijn? We leggen je als officiële tussenpersoon graag de voor- en nadelen uit, speciaal toegespitst op jouw persoonlijke situatie. Klik op meer info om direct een offerte aan te vragen.

Technische specificaties